11. mar. 2013

Kyllingefrikadeller :)

Jeg lavede lækre kyllingefrikadeller til aftensmad, og I får også opskriften
Kyllingefrikadeller dobbeltportion
Normalt skal man putte gulerødder i også, men da jeg ikke kan tåle gulerødder pga. min mave (refluks), så har jeg lavet dem uden, men I får opskriften med gulerødder i.

Kyllingefrikadeller med mandler og gulerod
1 pakke hakket kyllingekød
2 æg
1 håndfuld mandler (hakkes fint)
3 alm. gulerødder (rives "fint")
1 fed hvidløg
Lidt havregryn (så farsen bliver fast)
Salt og peber

Alle tingene blandes i en skål, og skal derefter trække lidt (10-30 min.) i køleskabet, og derefter er de så klar til at komme på panden. Kan steges i ekstra jomfruolivenolie, kokosolie eller hvad man nu har.

Håber at opskriften kan bruges, og der er nogle af Jer, som for prøvet dem og oplevet en lidt sundere måde, at spise frikadeller på. Jeg har ikke regnet på kalorieindholdet, kulhydrater, protein og fedt. Men hvis I gerne vil have det, kan jeg godt gøre det, men så må I lige skrive.

Ha' en dejlig mandag aften :)

1 kommentar:

  1. Lyder rigtig lækkert, endelig en opskrift på frikadeller uden hvedemel!

    SvarSlet