24. mar. 2013

Undskyld...

Jeg undskylder mange gang, for at jeg ikke har blogget i 10 dage, men har bare haft så meget at se til synes jeg. Jeg prøver at komme efter det nu her, og vil prøve at se, om jeg kan komme til at blogge hver dag.

Siden jeg skrev sidst, har jeg fået min nye cykel hjem, JUBII :D Været til diætist, haft gold i ryggen, været til samtale med en personlig træne, startede på arbejde igen og så været til fødselsdag hos en af mine bedste venner :) Udover det har jeg selvfølgelig også trænede :)

Fredag d. 15. marts tog jeg ned og hentede min cykel hos gt-cykler, og cyklede hele vejen hjem på den. Jeg følte mig som dronningen af cykelstierne :b Jeg havde godt nok savnet og cykel. Jeg synes bare at det er så dejlig befriende at cykle :) Jeg cyklede ned på apoteket for, at købe nogle jernpiller, da jeg for tiden lider af jernmangel, og så kunne jeg jo også lige cykle en lidt længere tur ;) Jeg tog om aftenen op og træne, fordi jeg ikke kunne sidde stille herhjemme. Jeg købte en pastasalat med på vejen hjem, da jeg intet havde i køleskabet. Jeg så x-factor og pakkede derefter træningstaske til lørdag morgen.

Det røde lyn <3
Lørdag d. 16. marts var jeg tidligt oppe, for at komme til spinning ude på Fisketorvet. Det var så dejligt og det er jo også en af de motionsformer, hvor man forbrænder flest kalorier.

Søndag d. 17. marts var jeg ude og spise brunch med 2 veninder (Natascha og Elsa), sååå hyggeligt :) Vi var på Café Stella, som ligger Kompagnistræde 18, som ligger næsten parallelt med Strøget. Jeg synes det var rigtig hyggeligt, og deres weekend brunch buffet er billig og der er lidt af det hele, så det er helt klart et sted jeg kan anbefale. I kan finde deres hjemmeside her.
Jeg fik for første gang i år også jordbær, og mums :) Så glæder man sig bare endnu mere til det bliver sommer udenfor :)
Jordbær, MUMS <3


Mandag d. 18. marts var jeg hos lægen, for at få snakket om hvordan jeg havde det, da det var 14 dage siden, at jeg var blevet sygemeldt. Min læge sagde, at jeg så meget bedre og gladere ud, så jeg blev raskmeldt og fik at vide at jeg skulle starte stille og roligt ud, så hun sagde jeg skulle starte torsdag d. 21. marts. Efter at have været hos lægen, tog jeg igen ind mod byen, for at tage op og træne. 

Tirsdag d. 19. marts brugte jeg bare herhjemme, hvor jeg fik vasket tøj og ryddet lidt op. Da min kæreste kom hjem fra arbejde, var han lidt småsløj, så han lagde sig til at spise. Efter vi havde spist, synes han at vi skulle have en aftensnack, og det endte så med at blive en zapp is, som jeg ikke har spist i 100 år, og det er virkelig en af de bedste is :) Og det er også bare længe siden, at jeg har spist en is.
Den elskede zapp is <3
Onsdag d. 20. marts var min sidste dag hjemme, så der ville jeg give den en ekstra skal med rengøring osv., dog havde jeg lige glemt at de lukkede for vandet mellem kl. 8 og 15 i bygningen, så typisk. Men de 2 af timerne fik jeg til at gå, med at tage til diætist. Min vægt var steget med 600 gram, men jeg havde tabt mig 1 cm om røven og 1 cm i taljen, og det er jo bedre end ingenting, må man jo sige. Men jeg vil også bare gerne have, at tallene på vægten bliver mindre, da jeg jo har nogle delmål, som jeg gerne vil nå.
Da jeg kom hjem gik jeg igang med at støvsuge, og heldigvis havde jeg noget vand i køleskabet og noget i el-kedlen, som jeg måtte koge, så jeg kunne komme til at støve af.
Da kl. nærmede sig 15, skulle jeg skifte tøj så jeg kunne komme til pump. Da jeg efter at have bukket mig ned, for at tage mine bukser på skal rejse mig op igen, låser min ryg og jeg kan intet gøre. Heldigvis var min kæreste hjemme, så han kunne hjælpe mig over i sengen. Resten af aftenen blev brugt i sengen, da jeg intet kunne gøre. Jeg ringede til vagtlægen, som bare var en klovn og sagde at han ikke kunne gøre noget, og at jeg bare måtte tage nogle piller, men dette hjalp ikke. Og så tudede jeg, for jeg følte mig virkelig bundede til sengen og kunne ikke bevæge mig nogen steder. Heldigvis kom Natascha forbi med nogle stærke smertestillende piller, som jeg kunne få så jeg bare kunne få lidt ro.

Torsdag d. 21. marts var dagen hvor jeg skulle starte på arbejde igen, og havde faktisk lidt glædet mig, men jeg kunne stadig ingenting. Natten havde været så dårlig, havde næsten ikke sovet, fordi jeg havde så ondt. Så måtte ringe ud og sige, at jeg ikke kom alligevel, og fik bare smidt en kommentar i hovedet om, at der var mange syge, så de blev presset, men det kan jeg jo ikke gøre noget ved, når jeg ikke kan bevæge mig og har det bedst med bare at ligge ned. Jeg fik lidt mad og nogle piller, og så fik jeg mig en ordentlig morfar på 4 timer, men så var jeg også udhvilet og havde ikke så ondt igen. Jeg brugte hele dagen i sengen, og ringede ud på arbejdet og sagde, at jeg kom fredag da jeg var i bedring.

Fredag d. 22. marts vågnede jeg før mit vækkeur, meget underligt, men det var nok fordi jeg var bange for, at sove for længe. Jeg tog på arbejde, og følte mig glad, og glædet mig til at se de andre, men da jeg kom derud, blev jeg virkelig skuffet. Der var ingen som spurgte hvordan jeg havde det osv.. Min chef kom ikke en gang hen til mig, og spurgte om vi kunne snakke, hvilket hun jo skal når man kommer tilbage fra en sygemelding. Jeg blev ikke orienteret om noget som helst, så følte mig virkelig dum og havde slet ikke lyst til at være der, ville heller hjem. Så jeg gik bare igang med det jeg nu kunne. Den første der kom og spurgte hvordan jeg havde det, var min kvindelige kollega som var mødt lidt senere, og der blev jeg lidt glad for at være tilbage, også fordi det lidt virkede som om, at hun var glad for at se mig. Dagen gik og efter kl. 12, blev dagen bedre så det var meget rart, men var stadig meget skuffet over min chef. Da jeg tog fra arbejdet tog jeg mod Fields, hvor jeg havde min første samtale med min personlige træner Benjamin kl. 16 i Fitnessdk derude. Det var en rigtig god samtale og jeg følte at han var den helt rigtig, som kan få mig til at yde lidt ekstra, så det bliver spændende og se hvordan det kommer til at gå. Efter samtalen skulle jeg mødes med Natascha, vi skulle købe det sidste til en fødselsdagsgave til vores kammerat, som havde fødselsdag og vi skulle til fødselsdag hos lørdag. Jeg købte også en hættetrøje til min kæreste, som var en del af hans påskeæg.
Jeg tog derefter hjem og slappede af, og så x-factor med min kæreste. Jeg fik havregryn til aftensmad, som jeg ikke har spist i 100 år, så det var bare så dejligt at få igen :) Jeg pakkede taske, så jeg kunne komme op og træne igen tidligt lørdag morgen sammen med Natascha og hendes søster.
Jeg <3 Fitnessdk

Lørdag d. 23. marts stod jeg tidligt op, og lød kæresten sove videre. Jeg tog mod Fisketorvet og endnu en spinningstime. Min ryg havde det bedre, så jeg følte mig klar til at tage denne time. Jeg klarede timen og var nu klar til, at skulle spise god mad om aftenen, hvor jeg skulle til fødselsdag. Jeg tog hjem og slappede af inden turen gik mod Ballerup. Min kæreste og jeg mødtes med Natascha, som havde gaven med til Sung. Vi var de første som ankom, men vi havde også inviteret os selv, og det var faktisk vores skyld, at han endte med at holde fødselsdag ;) Sungs kæreste skulle ikke være kommet, men de andre havde aftalt med hende, at hun skulle komme som en overraskelse til ham, og han blev også overrasket. Hun er rigtig god til at lave kager, og havde også lavet en kage til ham. Den var selvfølgelig i AC Milan farver, da han er stor AC Milan fan. Det var en rigtig hyggelig aften, og er glad for at vi pressede på, for at få ham til at holde fødselsdag.
AC Milan kagen/fødselsdagskagen 

I dag søndag d. 24. marts valgte jeg at sove længe, da jeg ikke rigtig gad og lave noget. Da jeg så vejret udenfor, ville jeg bare så gerne ud i det, men det gad min kæreste ihvertfald ikke. Jeg lavede lidt sen morgenmad til os, men scrambled eggs, hjemmelavet café latte og så fik vi også tebirkes og kakaomælk til. Det var lige hvad jeg havde lyst til :) Jeg ringede til min ældste lillebror, fordi jeg ville høre om jeg/vi måtte komme forbi ham, da jeg gerne ville ud. Jeg sagde så at han gerne ville komme forbi os og sige hej, og det gjorde han, og så fik vi en kop kaffe og noget kage, og så cyklede vi en tur hjem til vores mor, det var såå hyggeligt, dog lidt koldt. Det var rigtig hyggeligt, lige at være et lille smut forbi min mor og papfar. Nu er jeg kommet hjem igen og slapper lidt af, og skal snart have noget mad, og så lade batterierne op til imorgen, hvor jeg skal på arbejde igen og til min første time med Benjamin, så det bliver spændende :)

I må alle sammen ha' en rigtig god aften :)

P.S. Undskylder for det meget lange indlæg.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar